Livet ler

Allt känns bra när man äter rätt. Om man dessutom hinner träna lite känns det ännu bättre. Bra mat & regelbundna tider passar mig så bra! Jag är så inspirerad och kan inte annat säga än att trust me, it works!

Första veckan enligt mina matinstruktioner gick riktigt bra när jag väl förstod vad man skall äta och vilka saker som kan ersättas med andra (variation!). Mängden av mat är stor eftersom målet inte är främst att tappa vikt utan att få muskler och bli stark. Har börjat använda proteintillskott som mellanmål vid behov för orkar inte äta allting som begärs annors. Viktigast är att man inte skippar en enda måltid utan är alltid förberedd med egen mat om man måste. Protein”patukkan” och pulver är ju enkelt att ha med. Känslan av en jämn blodsockernivå är grym och har sällan känt mig hungrig. Maten är mitt bränsle och jag äter för att fungera.

Träningen kom igång först förra onsdagen så hann bara med 2 kahvakuulaträningar samt två promenader. Försöker hinna fr.om. nu med 2-3 hemmaträningar samt promenader här och där. Det vanliga livet med alla vardagssysslor löper paralellt och barnen kommer alltid först. På söndagen då de yngre barnen sov dagssömn tränade jag och Elvin faktiskt tillsammans och det var skoj!

Om någon är intresserad av att höra mera detaljer om kosten eller träningen berättar jag gärna. Tyvärr kan jag inte publicera programmen här eftersom jag betalat för dem och Fitfarm äger rättigheterna till dem.

20131007-141209.jpg

20131007-141538.jpg

Ett par lunchexempel

20131007-141847.jpg

Kahvakuulan flyger, akta er ungar!

12 thoughts on “Livet ler

  1. Jag måste nog joina fitfarm..man får ännu hänga med den här veckan på programmet!så jo,berätta gärna hur det framskrider nu och då🙂 Hälsar S

    • Jo gör det, du får ju spara materialet på din dator (kom ihåg!) och göra det bara 1 vecka efter. Fråga allt du kommer på och undrar över i ”foorumi” så får du svar på alltting, så har jag gjort. Lätt som en plätt! Så kör man bara hårt och mäter sig varje vecka så ser man hur det framskrider. Men nu blev jag ju nyfiken, vem är S? Är det du min kära vän?🙂

    • Du vet ju hur cranky jag har varit och inte fattat mina konstiga fiilisar, har varit bombsäker på att jag har grymma panikattacker men kanske det bara berott på att jag ätit nötter till mellanmål (fetter) eller inget alls då jag helt tydligt är i behov av protein! Kanske helt självklart för många men inte för mig. Har inte varit det minsta trött denna vecka utan bara pigg, pigg o pigg o skulle kunna träna 2ggr om dagen om jag hade tid (=barnvakt). Kan ge dig tips bara vi ses!! Kram!

    • För det mesta känns det bra men skulle nog inte orka helt exakt alla dagar resten av mitt liv tänka så här noggrannt på vad jag äter och hur mycket. Detta är nu mitt 10-veckors experiment och hoppas att det blir ett bra ”underlag” för mitt hälsosammare och träningsfylligare liv🙂

    • Okej, va roligt! Hoppas du vågar hoppa med i Fitfarm o sku vara roligt att höra om dina framsteg& känslor när du kommit igång! Lycka till?

      • Hej!

        Jag hoppade med i Fitfarm igår😉 Idag hade jag galet svårt att få i mig all lunch…Jag är ännu också helt proppmätt!
        Jag såg dig igår på ”tisdags-klubben” i aulan då jag avhämtade min familj därifrån, men fick inte tillfälle att presentera mig. Nästa tisdag tänkte jag joina resten av min familj och kommer då och säger hej om du också råkar vara där🙂
        Hälsar S

        • Aaaah, okej kiva, det gick ganska snabbt då ungarna sku åt varsitt håll. Vet inte om jag kommer alla tisdagar å jag hellre blir hemma med A och tränar (kjeh, kjeh) och nästa ti har han precis fått rör i öronen, men kanske sen följande tisdag? Me grupp men har inte ännu ”kommit med” i den. Kämpa på md maten, magen blir nog van med den men jag måste nog kämpa jätte hårty ännu också för att få ner allt. E du i samma ”grupp” dvs. inshape?

          • Jo,jag är också i in shape gruppen. Ok,vi ses säkert någon tisdag🙂 vad har det för inverkan om man inte orkar äta allt?råkar du veta?dum fråga kanske,jag vet, men mängden mat är för mina vanemängder MYCKET.Hälsar S

          • Nå då bygger man väl inte bara så mkt muskler som man kunde bygga ifall man tränade 3-4ggr och åt allt det som står där. Ifall man lämnar bort av kh så kan man väl i längden gå ner i vikt snarare, och för mig är väl ett par kg helt ok (det är ju mest vätska ändå) men mer än det önskar jag inte utan vill bara byta ut fläsket mot muskler. Så försök äta allt och ersätt mellisarna tex med proteinpulver ifall du inte orkar och kom ihåg regelbundna tider!!

Kommentera

