Lilla lilla mannen med sjuka öron

Öroninflammation i båda öronen igen. Stackars stackars lilla Aaron. Dessutom misstänks det nu reflux igen. Vi var till en jättebra läkare idag som menade att alla Aarons ”problem” hör ihop med reflux: öroninflammationer, gråtighet, att han inte vill röra på sig (ligga på mage), spyglande (det skall en 1-åring inte längre göra). Jag har misstänkt det länge men inte vetat vad vi skall göra. 

På sommaren då han hade sin 8 månaders läkare fick vi någon medicin och en remiss till Jorv för vidareundersökningar av reflux men sen skickade läkaren ett brev åt mig (då hon inte fick tag på mig via telefon) och skrev att kanske det inte behövs ännu utan vi väntar tills han är äldre ifall han börjar röra på sig. Nu är han nästan 1år och vi har gått hos fysioterapeuten 3ggr, dvs i 2 månader och ingen större utveckling har skett. Är helt ok ifall han bara är motoriskt sen, som alla säger, men det är inte ok ifall han har jävligt ont och inte vill ligga på magen pga av sura uppstötningar och vi inte kan göra något åt det! Läkaren verkade förstå mig och jag började nästan gråta då jag var så lättad att äntligen få några svar till mina funderingar kring detta. Hon tyckte vi skulle byta ut mjölken mot välling som är tjockare och så kollar vi nu 2 veckor med medicinen hon gav. Så fick vi ju så klart en antibiotikakur igen. Om 3 veckor måste han kollas på nytt och så får vi diskutera ev. rör i öronen, reflux undersökningar mm. Känner mig så matt nu…Mitt lilla barn som mer eller mindre gråtit nästan hela sitt första år. 

Jag har nu fått en massa tips på FB via kompisar och är definitivt öppen för alla förslag och även alternativa vårdmetoder som osteopati. Men vi provar nu först på medicinen vi fått.

Nu går jag och sova. 

2 thoughts on “Lilla lilla mannen med sjuka öron

  1. Stackars Lille Manne Aaron !! Det är så SYND .. att et liten härlig Pojke skall få lida så mycket redan under sitt första är !!
    – Lättande att höra att Ni äntligen hittade en Proffsig Läkare som hade Riktiga Konkreta råd…. Jag önskar Er allihopa Tålamod och Krafter att kämppa vidare… Aaron, Joakim, Elvin och Fröken Leona …
    Hjärtliga Hälsningar å Halsningar från MoFa & PaPa Paul i Nyslott…. Vi hörs ..Ha det bra, Trotts allt

  2. Kort kommentar. Hade samma problem med vår fröken. Hon slutade vid ca 7 mån. Men fram till det så gav jag alltid i mjölken ett slags förtjockningsmedel . Finns på apoteket ca 9 €. Gav inte välling flere gånger en en gång. Hon spydde värre av det och så luktade det mera illa. Hade samma problem med storebror också och hos oss hjälpte förtjockningmedelet. Annors spydde hons om en kran efter maten…

Kommentera

