En dagssömn?

Aaron 11,5 månad har varit sååå grinig på morgnarna att jag nu tänker försöka med att han skulle sova bara en dagssömn och den i lugn och ro. Hans första dagssömn har skjutits upp till kl.10.30-11 och så hinner han inte sova ordentligt på eftermiddagen då jag skall efter stora barnen så hoppas att detta skulle fungera bättre. Det betyder att han (och jag) nu måste aktiveras på förmiddagen och ta lunchen lite tidigare.

Igår grät han hela morgonen så vi måste bege oss ut i regnet redan kl.9 och så sov han 30min. Lyckades få honom sova en längre snutt i egen säng kl.13-14.30 vilket är en bra början! Så här glad var han då han vaknade.

20130924-093003.jpg

20130924-093026.jpg

Nu sitter vi här i sandlådan i utekläder och väntar på besök. Snart blir det väl lunch då…

20130924-093233.jpg

5 thoughts on “En dagssömn?

  1. Jag har just bytt pojkarnas dagsomn och tycks funka, mina pojkar vaknar redan vid 6 tiden och so sover de sin forsta morgonsomn 9 – 10 och sen c. 1-3 fast tommi brukar bara sova 1 1/2 timme men han tycks behove mindre somn….men det tycks nu funka e int so griniga po kvellen! och so for jag lite tid po dagen eller tid att skota andra saker😉

    • Såna tider har vi haft hittills men eftermiddagen blir krånglig då jag ska söka ungarna så en dagssömn mitt på dagen sku funka bättre o så sku han kanske sova längre?!

  2. aja ok, vi hade tidigare so att pojkarna hade sin lengre somn po morgonen 9 – 11 och sen 45min po eftermiddagen de gick ockso bra….

Kommentera

