I-lands overallproblem

Har ett stort problem, nämligen vinter utrustningen för fyraåringen. Har hittills alltid köpt allt på rea eller loppis och är alldeles shockad över priserna på vinter overallerna för barn. 120-170€ verkar vara normalt! Whaaaat?

Elvin fick förra året en ny overall av märket Molo som jag dock köpte på en Fb-loppis för 104€, tyckte redan det var dyrt. Om jag nu vill ha en större av samma märke (de passar våra smala barn) får jag betala 80-100€ för begagnat och 170€ för en ny! Ingen vits att köpa begagnat då 3 barn skall använda den. Leona har en ny från rean och Aaron har en begagnad. Måste tyvärr spara alla storlekar på haalarna tills jag vet att de inte behövs. Ungarna är ju födda olika tider på året och lite olika storlekar så kan inte helt veta vad som passar.

”Välikausihaalaren” dvs. höst/vår skaloveraller finns det i stl. 74-98cm i huset vissa t.om. dubbla så det behövs inte. Men overall i storlek 110cm fattas! Tips på bra kvalitet, unisex färg och rimligt pris (under 130€ helst) tas emot! Molo, T2H, Reima eller vad?

20130910-092249.jpg

 

P.s. Måste ju självklart ännu testa förra vinterns overall ifall den passar Elvin men tror den blir för liten under vintern. Kanske man ändå borde satsa fullt pris på en ny, dividera summan på tre barn och räkna med att man kanske ännu kan få något för den som begagnad. Det känns bara som en jätte stor summa…

4 thoughts on “I-lands overallproblem

  1. Om du ska köpa ny, så kan jag varmt rekommendera KappAhls Kaxs. Har en som använts sammanlagt 4 vintrar av två barn. Den har hållit barnen varma, torra och är ännu i skick att användas av nåt tredje barn. Prisklassen är visst under 100€.

    • Jo har bra erfarenheter av Kaks, har en vk-haalare som är som ny efter 2 barn. Nu hittade jag faktiskt en ny Molo igen på Fb som nu va lite billigare än i butiken men rätt färg o stl så tar den. Men rekommenderar def. Kappahls. Undrar bara om de är lite breda på våra smalisar?

  2. Jag rekommenderar också varmt Kappahls proxtec vinterhalare, vi har hittills haft två st. och efter en vinters användning har dom varit i riktigt bra skick. Och dom är VARMA! Modellen är nog ganska passlig för smalisar, vi har ju en sån i familjen vi också.🙂 I år kör vi med Didriksons halare, men ifall jag inte hade hittat den på rea på våren så skulle vi antagligen köra med Proxtec även i år. Nu först märkte jag att du redan hittat en Molo, oh well…🙂

Kommentera

