Stockholm tumistid

Förra fredagen flög jag och mannen till Stockholm, bara på tumis, utan ett endaste barn. Härligt. Vi kom fram ganska sent på härliga hotellet Mornington i Östermalm så satsade bara på att byta kläder och fara ut och äta sen middag, som vuxna utan barn kan göra. Nära hotellet fanns ett roligt ställe som hette Ko Phangan, inredd exakt som en thailändsk restaurang. Sure brought back some memories…those were the days. Suck.

Maten var underbar och mycket privärd. Vi båda åt både för- och huvudrätt med ett par öl och var alldeles proppmätta. Tyvärr hittade jag en ganska stor sten (?) i min satay sås, men kunde inte bli så arg på dem eftersom maten bara var så god. Fick min portion gratis för den incidentens skull. Vi alla undrade hur i världen stenen hamnat i min sås…

På lördagen gjorde vi det som båda önskat dvs. gick på stan i butiker i 4 timmar och sedan cyklade vi runt hela Djurgården. Till slut var jag så slut att jag kunde ha somnat på uteserveringen vid Kajen där vi tog en öl efter cykelturen. But no. Till hotellet och byta kläder och så styrde vi mot en Libanesisk restaurang. Den var tyvärr inte alls så bra som vi hoppats. Vi hade ingen bordsreservering och blev därmed placerade i ett lite dåligt bord så att servitören knuffade till oss hela tiden, musiken ljöd för fullt och vi blev nog mycket besvikna på maten som var ganska dyr (fastän de inte ens serverade vin i restaurangen). Det enda som fick oss att skratta var då en mycket kurvig kvinna började dansa magdans precis vid vårt bord. ”Nej tack, jag kommer inte med dig och dansa…”

Summa summarum mycket uppfriskande att vara borta från klenoderna ett par dagar. Tyvärr kunde jag inte alls koppla av så totalt som jag hoppats på så jag sov jätte dåligt båda nätterna, bara snurrade omkring i sängen flera timmar och kunde inte få sömn. Hemskt. Men man är ju van…Budgeten var minimal så köpte inte heller något annat än ett par fina låga pumps av Vagabond med tjock sula. Because I´m worth it.

Då vi kom hem mådde alla småttor bra, mummi var också riktigt pigg och kry, hon hade haft hjälp på lördagen och alla ungar hade varit rätt så snälla och sovit 12t/per natt. Inget busande med henne som med oss…suck. Det är bara så. Rekommenderar varmt en gettaway med lite tumistid åt alla föräldrar med små barn. Så härligt att inte behöva passa tider, äta i lugn och ro, sova (om man lyckas) och bara vara!

P.s. Vi lyckades att prata minimalt om ungarna och det kändes mycket bra. Det var nästan som förritiden

Stokiscollage

Kommentera

