Kreisiga Kieris

Efter Elvins samtal på dagiset i morse hade jag 2 timmar egen tid utan barn. Förde en säck med saker till Mattby Återanvändningscentral (eller ”Kieris” som jag kallar det) och där blev jag.

Fascinerande så mycket tavara där finns! Helt kreisiga saker! Underbart ställe att bara gå och undra på. Man kan hitta en massa eller inget. Man skall absolut inte ha höga förväntningar då man far dit, för då hittar man ju inget. Jag letade egentligen bara efter en bänk till tamburen eller ut men köpte bara en sjörövarbok.

Passade på att fota lite lustiga saker.

20130416-140410.jpg

Gamla motionsmaskiner. Vilken väljer du?

20130416-140423.jpg

A whole lotta potta!

20130416-140437.jpg

Self-help- och läkarbocker från A till Ö…

20130416-140615.jpg

Boken jag borde ha köpt! Fanns 2st i hyllan för 1€!

20130416-140626.jpg

Psykedeliska drömmar i denna säng?

20130416-140635.jpg

Där fanns det, mitt gamla skriv/sminkbord från tonåren!

20130416-140838.jpg

Ett musikaliskt barnbord för 5€!

16 thoughts on “Kreisiga Kieris

  1. äälskar KK (kierrätyskeskus). Vi bor ju helt nära så alla våra saker( som vi inte säljer på kirppis) för vi dit. Man kan fynda – har hittat massa fina vintage saker – senast en läderkjol för 10e.

    • Jo jag älskar också! Brukade fynda massor i Fiskhamnens Kieris på högstadiet då allt ännu var gratis. Idag hittade jag tyvärr inte det jag var ute efter dvs en bänk (ngn som man kan tuuna) och/eller en byrå. Säg om du ser såna!! Ska definivt börja gå dit oftare, ha Aaron i bärsele då kan han titta på alla saker! Sjörövarboken uppskattades…

Kommentera

