Sex månader

För sex månader sedan föddes vårt tredje barn Aaron. Lilla gubben, ”sista bebin” och allas gulleplutt. Från kolikbebis till solstråle på några månader.

Tungt har det varit stundvis (mycket ofta) men skulle inte byta ut en sekund om jag fick. Du är familjens lilla ”tjockis” som orkar stå ut med allt oväsen och kaos från dag till dag. Tack att vi fått dig i vår familj!

20130415-085140.jpg

20130415-085150.jpg

 

EDIT: Jag skiter i alla tillväxtkurvor men för första gången har jag en bebis som inte en enda gång har krånglat sen han började äta fast mat (vid 4 månader). Han har vuxit jätte fint på sin egen kurva och idag på 6 månaders rådgivningen fick jag höra något konstigt, nämligen att hans viktkurva går uppåt. Say whaaaat? Hittills har allas kurvor bara gått rakt framåt eller kanske tom neråt stundvis…Inte märkvärdigt egentligen, men härligt att höra. Killen är nu större än dom andra varit i denna ålder och äter 4 ordentliga måltider om dagen, får väl snart ta med ett 5. Han sover bra på natten i eget rum och vaknar för att äta en gång på morgonnatten/morgonen. Dagssömnen (speciellt den andra) är ännu lite si och så eftersom jag skall efter barnen och Aaron hänger med. Mycket glad och nöjd kille om han får tillräckligt med mat/mjölk.

5 thoughts on “Sex månader

  1. Gissa om jag också höll på att falla av stolen då rådgivningstanten sa att vikten ligger på plus! PLUS! För att inte tala om att komma ihåg att putsa i fläskvecken! Otroligt ;)!

    • Ai ni ligger på plus? Vi ligger nog inte, fortfarande på -1 men kurvan e på väg uppåt!🙂 Men A e typ 1-2mån ”före” sina syskon i vikten. Lagom fin o rund i mina ögon! Alla e dom fina o olika på sina egna sätt!

Kommentera

