Jag, bilen och vintern…

Jag, att köra på vintern och höghusboende=inte bra…Igår skulle jag efter barnen 14.30 från dagis, tyvärr blev det inget. De blev nog hämtade men av famo någon timme senare. Jag fastnade i rampen som kommer ut till gatan från garaget under huset. Tycker inte att jag saktade in så mycket men kom bara inte uppåt. Varje gång jag försökte lite backa för att komma uppåt gled jag neråt tills jag var fast i kurvan. Ingen annan bil skulle ha rymmats in på gården eller ut heller.

20130206-092257.jpg
Panik. Ringde mannen som ringde dagiset. Som tur skötte min mamma Aaron. Jag försökte hitta någon som skulle kunna hjälpa mig och såg en kvinna med två hundar. Hon skulle till ridstallet med bil om en stund så hon hjälpte mig mer än gärna. Jag visste inte alls vad man skall göra eller hur man tar sig loss ur en sådan situation. Vi provade på allt: grus under hjulen, skotta bort snön under hjulen men bildäcken slirade bara på plats. Till slut var bilen 5cm från väggen och kvinnan fick bråttom och måste köra iväg genom grannhusets portgång. Jag blev kvar ensam i panik men hade som tur ringt min man på plats. Famo fick rycka in från jobbet, eftersom hon har 2 bilstolar i sin bil och hämta barnen hem från Esbo. Det behövdes 3 starka män för att lyfta bilen lite sidlänges och sen fick min man mirakulöst svängt den. Jag skulle aldrig ha kunnat göra det.

Faaaan vinter ta slut nu!! Nu är jag ännu mera nervös över att köra ut från garaget till Esbo härifrån. Idag kör jag igenom grannhuset om jag vågar ta bilen. Annors tar jag buss…

5 thoughts on “Jag, bilen och vintern…

    • Jag parkerade ju inte utan skulle ut från trånga innergården. Lite annat nu här i stan då man är van med lande-Esbo🙂 Har aldrig kört i stan och lommer nog inte att vilja göra det heller…

Kommentera

