Mål för 2013

Det gågna året har varit tungt, både fysiskt och psykiskt. Med 3 graviditeter inom 3,5 år har kroppen fått gå igenom en massa och det känns. Lite vanlig småbarnsvardag därpå med sömnbrist dålig kost och flyttstress så säger kroppen och huvudet upp kontraktet.

Därmed deklarerar jag 2013 för året då jag skall äntligen börja ta hand om mig själv bättre så jag orkar ta hand om mina små. Träning, utevistelse, hälsosammare mat, mera sömn, umgänge med familjen, downshifting så gott det går. Egen tid åt båda föräldrarna, tumistid åt föräldrarna och tid att vara skillt med alla barnen. Har en känsla att denna flytt var en bra grej. Det är en början till något nytt.

Skall koncentrera mig på det viktiga och väsentliga i livet och tror att det börjar inifrån dvs. att man mår fysiskt bra. Känner mig redan mycket mer utvilad efter att vi flyttat till stan, för att alla sovit bättre. Nu då jag rört på mig och ätit hälsosamt sprudlar jag bara av energi. Tänker inte förbjuda mig själv allt gott i livet bara ransonera och välja bättre vad jag stoppar i munnen.

Må 2013 bli ett bra år med hälsa, energi, välmående, skratt och kärlek!
Är ni med?

20130130-120316.jpg

20130130-120324.jpg

2 thoughts on “Mål för 2013

    • Jag vill absolut inte bli en skinny bitch! Tror inte det är möjligt med mina matvanor. Vill träna för att inte bli deppig och för att orka bättre. Om man nu sen sku få en muskel eller två sku ju inte skada…

Kommentera

