Att komma igång

Idag började jag träna. Sakta men säkert. Förberedde mig sedan kl.6.30 och äntligen kl.9.30 då Aaron somnade i vagnen för sin första nap smög vi ner till källaren där gymmet finns. Han fick sova ute i vagnen medan jag var på gymmet som ligger helt bredvid, dessutom kan man se vagnen från fönstret. Gråtalarmet på och så var det bara att börja. 1,5t tog det eftersom han vaknade ett par gånger så han fick fortsätta sömnen i korridoren, tycktes gilla det eftersom det surrade lite i något rör i taket (sånt tycker ju babysar om).

Det blev 20min på crosstrainern, plankan och ryggmusker på mattan samt armarna med lösvikter och 10min på cykeln + tänjning. Märkte att jag definitivt bör planera min träning lite bättre för det tog för länge men gissade lite det eftersom det var första gången. Tar gärna emot tips på hur jag borde dela på träningen då jag ändå har möjlighet att träna fast varje dag i 1 månads tid då vi bor här. Kanske 2-3ggr/vkan och övre- och nedre kroppen skilt?

Efter träningen var jag vrålhungrig och lyckades trolla fram en supergod sallad med avocado, solrosfrön, grynost och ägg. Nya favoriten! Till efterrätt blev det cappucino med kaffemaskinen och en liten bit mörk choco.

20130129-131824.jpg

20130129-131841.jpg

20130129-131847.jpg

Storisarna kommer hem 15.30 med pappa som städat det sista i gamla lägenheten (vi har 8-15 dagis nu). Vid något skede borde jag öva hur man kör ut bilen från parkeringshallen här i huset. Inte någon lätt grej iaf för mig… Fr.om. imorgon är det jag som skall söka dem från dagis kl.15 och mummi sköter Aaron på eftermiddagarna (hon bor ju helt nära). Får se hur jag vågar köra här i storstaden.

6 thoughts on “Att komma igång

  1. Jag råkade se att det finns en Nike training app att ladda ner till iPhone. KAnske du kunde testa den? Det är väl lite som en Personal trainer, man lyssnar på instruktioner och gör därefter🙂

    • Tack ska prova! Annors kör jag väl bara övre o nedre kroppen skilda dagar o sen crosstrsiner på. Ska inte slösa tiden nu på att fundera för mycket måsta bara komma igång! Blir sen medlem någonstans bara vi flyttat for good…

Kommentera

