Hörselskydd och bitmärken…

Här hemma råder en mycket kaotisk fas just nu. Aaron har varit lugnare i många dagar men nu igen gråtig och har helt tydligt ont i magen. Men så är det ju, man skall aldrig säga högt att det blivit bra eller bättre.

Syster och bror leker mycket tillsammans men grälar också nästan hela tiden. Leona har blivit ännu vildare och man kan verkligen säga att det finns ”krut i gumman”. Hon kan och vill och aj, aj, aj mina öron så hon skriker…Måste köpa flera par hörselskydd. Tror hon är lite svartsjuk för tillfället?

20121218-232247.jpg

20121218-232259.jpg Kvällarna hos oss är fyllda med gråt, skrik, trots, plåster, bitmärken, skratt, trötta föräldrar som somnar på olika ställen, utklädningslekar, duplon, små bilar, nudlar på golvet, blöijor på huvudet och kiss på mattan. Ja-a…”ruuhkavuodet” kallas det på finska men vad heter det på svenska? Det blir varken tyst eller tråkigt.

20121218-233013.jpg

Jag försöker ha blicken framåt och tänka på vårt nya hem som snart blir färdigt (borde börja packa!) men också njuta av nuet och se det roliga i detta kaos. Räknar till hundra, drar på mig hörselskydden och äter mycket mörk choklad (i januari skall jag minska). I will survive!

20121218-233347.jpg

5 thoughts on “Hörselskydd och bitmärken…

  1. Visste du förresten att choklad kan orsaka magknip för bebisen då man ammar? Hoppas ni får en lugn och skön jul trots allt!

    • Jo jag visste det nog och har nog varit några dagar utan men märkte ingen skillnad. Försöker att inte äta så mkt choko, och mest bara mörk sådan. Det hjälper mot min huvudvärk, som säkert bara är vätske- och sömnbrist?

  2. Är ni säkra på att ert lilla knyte inte bara är hungrig? Och behöver mer mat? Provat ersättning? Mina två va lika dana och gick upp bra i vikt men det räckte inte för dem, när de fick ersättning oxå blev de som små änglar:) kram

    • Jag brukar nog ge ersättning de kvällar som inget annat hjälper. Om jag ammat mycket på dagarna och kvällen och inte själv hunnit ”tanka” tillräckligt så hjälper det att ge flaska. Och så får han ju alltid flaska om någon annan sköter honom. Så vi ger nu typ 90% bröstmjölk och 10% ersättning…när det behövs alltås.

Kommentera

