Kolik

Trodde att kolik är då babyn gråter på natten och mer än 3t. Nu då jag googlar märker jag att det också kan vara att babyn gråter på dagen och att redan 1,5-3t om dagen kan räknas som kolik. Hur skulle jag ha kunnat veta detta då mina två första inte haft sånt. Hur som helst så kan man väl nu då konstatera att vår Aaron har antagligen kolik. Gråter jätte mycket och ibland hjälper inget. Idag har han inte sovit mer än några korta tupplurer för han vaknar med jämna mellanrum och gallskriker. Han har mest varit i famnen och gråtit magknip. Så hemskt då man inte kan hjälpa!

Det hjälper att amma men man kan ju inte göra det konstant heller. Nu sover han ute i vagnen så de äldre också har en möjlighet att vila, men inte jag. Jag måste ju vagga vagnen. På måndagen blir han 6vkor gammal. Så halva tiden till 3mån strecket har gått om det borde lätta då. På något sätt känns det som om det är jätte länge tills medlet av januari. Men jag kan ju tänka på flytten istället… Puuust.

P.s. Har ngn en kolikgunga att låna oss???

6 thoughts on “Kolik

  1. Stackars Aron😦 det är inte alls roligt med en kolik bebis. Edith hon var en kolik bebis, hon kunde gråta 6 h i sträck när det var som värst, man blev alldeles utmattad. Trodde också att Agner skulle få nån slags kolik men det verkar ha lättat lite nu… Iofs skrek han hela gårdagen men bortsett från igår har han varit lite gladare. Kanske är det kolik gungan som hjälper, vi köpte en sån till Edith och den hjälpte… Ibland. hang in there, det blir bättre!
    Styrke kramar

    • Nu vet jag inte mera ifall det är kolik eller bara förstoppning, men magen är det väl i alla fall. Kallas det inte kolik då man gråter många timmar, vad det än är? Hoppas detta nu också bara skulle vara ngn kort fas och inte ta 1månad till…

  2. Om du menar sovgunga med kolikgunga så har jag en! Har lånat den åt Piu, men tror att hennes flicka börjar bli för stor för den. Så jag kan bra låna den vidare åt dig! Det är alltså en sån som man hänger fast i taket

    Där hittade jag en bild!
    -Eva

    • Tack så mycket för erbjudandet, men tror inte vi behöver en sovgunga för Aaron gråter bara på dagen (iaf hittills). Han sover bra på natten och vaknar bara för att äta några gånger. Dessutom kan vi inte borra några krokar i taket mera då vi skall flytta om 2 månader. Menade mera en såndär ”darrande sitter”…som alla amerikaner har🙂

Kommentera

