Måndagens mage

Fortfarande ingen nöjd baby i huset, fastän det bajsats igår. Hade mamma som hjälp idag igen för har bara matat och burit på Aaron idag. Har provat ge disflatyl och jumppat lite men ändå är han missnöjd och verkar nog ha ont i magen. De större barnen går på övervarv om man inte går ut med dem 2ggr om dagen så utan mummis hjälp skulle vi inte ha klarat oss idag (hon har pysslat, lekt inne och ute och lagat mat för oss).

Imorgon har vi som tur rådgivningsläkaren och på onsdagen kommer en kvinna hem till oss och gör zonterapi åt Aaron. Faktiskt samma person jag var hos i september. Hoppas att han sen mår lite bättre.

Tusen tack för alla tips gällande amning och magbesvär. Provar på allt jag kan för att babyn skall vara nöjd!

P.s. Imorgon skall jag skriva om något annat än babytjafs, nämligen barnens fina nya våningssäng och nya fina överkasten!

P.s.2 På bilden längst ner ser ni hur vi verkligen försöker få Leona att vilja använda spännen och hårband…:)

20121119-215210.jpg

20121119-215220.jpg

20121119-215230.jpg

6 thoughts on “Måndagens mage

  1. Stackars er! Det är inte kul… Har också den där boken – fick den skickad av min syster Anna till mig. Hennes kompis mamma som skrivit den. Hoppas det blir bättre för er snart. Styrkekramar!

  2. Yep, den är bra. Han blev bra runt 3,5 månader – fick en släng magknip när jag började med ersättning runt 4 månader också, men det var som tur inte långvarigt.

Kommentera

