Pausen

Jag vet att jag inte måste, men jag vill. Blogga alltså. För min egen och för er skull. Mest för min egen, att ha ”allting” dokumenterat. Hur han växer och så…men just nu är det lite problematiskt med det. Han växer så himla lite fastän jag gör allt jag kan. Amma, amma, pumpa, ge extra mjölk, försöka hinna äta, dricka, vila, laga mat, söka barnen från dagis, springa hos rådgivningen, kramas/leka lite med de äldre….Dessutom sover Aaron bara små snuttar på dagen så dom stunderna går till att göra det ovannämnda.

Därmed är min blogg nu i ett stillsamt offline läge och jag hinner inte riktigt skriva någo längre snuttar fastän jag blivit ganska duktigt på att blogga medan jag ammar. Men bara så ni vet att allt är bra, bara vi nu skulle få lillkillen att växa lite bättre. Vågar inte fara någonstans då jag bara skall mata/väga etc. Nå men det hinner man ju sen.

Återkommer med lite intressantare inlägg när det lugnat sig. Nu gråter han igen. Som tur hann jag äta en halv omelett. Nu skall jag kanske vila en liten stund.

UGH.MOI.

P.s. Här e min nya ”bloggkaveri” Riikka som också fick sitt 3. barn, en Aaron, en dag före vi fick vår. Vi skulle träffas idag men vi hann inte, för vi måste bara amma och vila. Hon tar också lite paus nu så fick idén av henne…Kiitos Riikalle inspiraatiosta ”levätä ja downshiftata” oikein luvalla. Nähdään sit kun Aaronit ovat vähän isompia, ainakin tämä meidän!

20121106-133002.jpg

3 thoughts on “Pausen

  1. Uff ja ta du en ordentlig paus å njut av familjelivet….så mycket man nu sen kan njuta e en annan sak. Å tsemppiä dit! Du ska nog få se att det blir en karakar av er lill kille också. Jag tycker att jag inte gör nåt annat än ammar,marrar å tjatar,kokar,byter blöjor å försöker hålla nån ordning härhemma,men förgäves…

    • Joo kuullaan kun pahin stressi on ohi. Luulin et 3. lapsen kanssa olis vaan ”wash and go” menoa, eli synnyttämään ja menoksi taas, mut eihän se niin mennyt. En muistanut minkälaista säätöä tämä olikaan…ja kaks isompaa (pientä) kirppua siinä jaloissa sit vielä pyörimässä. Huhhei!

Kommentera

