Saker man orkar göra just nu…

Nu har den minsta börjat äta som en ”vanlig” nyfödd brukar, dvs. med några timmars mellarum, speciellt på natten. Klockan ringer fortfarande ifall han skulle sova längre än 3-4t. men han vaknar alltid före det. Har ingen aning hur mycket jag sovit under de senaste veckorna, men skulle säga max. 3t per gång och under den senaste veckan kanske max 1t.? Hans vikt är nu nästan ifatt födselvikten så det är bra och jag är glad att han vill äta lite men ofta istället för de länge pauserna han hade i början.

Har idag insett att det ända som hjälper mot sömnbrist och zombiekänsla pga. av sömnbrist är inte kaffe utan dagssömn och mörk choklad. Så nu kör vi med det. Var igår till stan en snabbis och det tog allt för länge med alla nödvändiga matpauser och väntandet av bussen, så det gör vi inte om förrän vi har någonlunda rymt i detta hela. Hinner jag inte vila på dagen är jag alldeles för trött på em-kvällen och det blir inget av det hela…Det går inte för sig att båda föräldrarna ligger på mattan och ”sover” kl.17 medan ungarna hoppar på en och undrar varför de är så halvdöda. 

Så till oss får man gärna komma på besök, kaffe, lunch etc. men just nu orkar jag inte stressa med ”lunchar på stan” som jag trodde att jag vid det här laget skulle klara av. Inom den närmaste framtiden (typ 5 åren) kommer vi inte heller att fara någonstans med hela detta gänget, egftersom det tar så lång tid. Så här hemma (eller uppdelade på olika ställen) är vi ifall någon undrar. Jätte skönt att jag fattade det nu. Fattade också att sen när vi bor i Mankans så kommer jag att kunna uträtta två (viktiga) flugor på en smäll. Loppisbesök + matbutiken.Det är nämligen så att detta loppis och denna matbutik är i samma hus och ganska ”nära” oss. Oj då! 

Image 

P.s. Hur kan man vara så sugen på mörk choko hela tiden!!! Ofattbart! Så kommer man till oss på besök, får man gärna ta med sig lite mörk choko åt mig🙂 Det är ju hälsosamt…

 

2 thoughts on “Saker man orkar göra just nu…

    • Hihhih jo det hinner man! Men nu har vi fått till lån min pappas bil över vintern och köpte begagnat 2st bilstolar så vi kan faktiskt ta oss hit och dit i olika gäng. Dessutom kan pappa nu föra barnen till dagis och jag hämtar, vilket lättar min vardag sjuuuukt mycket.

Kommentera

