Sån dag…

Snabb sammanfattning av dagen… Skulle imorse till rådgivningen för att väga Aaron. Satt honom i bilstolen på framsätet och slängde nyckeln på förarens bänk, stängde dörren. På något sätt låstes dörrarna. Inne i bilen var babyn, bilnyckeln, min väska med telefon och hemnyckel. PANIK.

Grannen, en äldre man som har allas nycklar, svarade inte då jag ringde på dörren. Vår reservnyckel var inte på sitt gömställe (ännu hos bostadsmäklaren) så jag kom inte hem, där jag skulle ha reservnyckeln till bilen. Babyn sov i bilen men jag började bli smått i panik. Sprang till huset bredvid oss, där min mans kusin precis flyttat in med sin man+son. Mannen var hemma så jag kunde låna hans telefon och ringa min man, som inte svarade. Ringde 112. De sade att ifall jag inte får upp dörren på något sätt måste jag söndra fönstret. Behövde som tur inte göra det för ringde på hos grannen på nytt och nu öppnade han och släppte mig in. Så allt löste sig medan Aaron bara sov. Men härregud jag blev skrämd och försenad från rådgivningen dessutom…

Tala om amningshjärna. Ge mig ”Mother of the year” – priset bara…

Dessutom hade Aarons vikt sjunkit igen lite, från att ha stigit så nu får vi börja ge lite extra mjölk igen och mata med 2-3 timmars mellanrum dag och natt. På torsdag har vi läkarkontroll. Jösses så jobbigt detta är igen…men vi gör så klart allt för att lilla Aaron skall växa och må bra. Lite misslyckad fiilis på alla sätt idag alltså. Men vägen är väl bara uppåt härifrån??

20121030-201448.jpg

4 thoughts on “Sån dag…

  1. Bara en fråga: har ni en Ford? Nämligen samma har hänt att bilnycklarna har varit inne och dörrarna har låst… Det är någon typfel och händer då när det är kallt. Så det här har ingenting att göra med amningshjärna…

  2. Han ser helt ut som en liten pojke, vilket han ju är🙂 Ibland är det svårt att säga med bebisar, men Aaron är nog en manly man🙂

Kommentera

