En helt vanlig hemmadag

Idag har vi spenderat hemmadagen så som vi gjort nu under den senaste tiden, bara hemma och på eftermiddagen kom min mamma som hjälp och sällskap. Idag hade vi inga gäster på fm och det gick förvånansvärt smidigt med inte så hemskt mycket bråk. Elvin byggde på sin nyaste bil (gjort av en blöjlåda) och Leona försökte nu leka lite med ett och annat.

Båda åt fint och somnade snällt efter lunchen så jag passade på att vila en stund på sängen jag med. Efter en liten stund hörde jag min lilla son vakna och så tassade han yrvaken in i sovrummet klev upp i ”stora sängen” bredvid mig och somnade om. Den bästa känslan på hela dagen att få gosa bredvid sin förstfödde!

20121008-233557.jpg

Efter en stund kom min mamma till oss, alla vaknade och så var det igen fullt ös. Vi byggde på bilen, lekte läkare, tandläkare, med bilar och vad mera?? Vid något skede hann vi äta lite bulla och barnen målade med vattenfärger medan jag vilade lite till. Elvin tycktes vilja smaka på vattenfärgerna också…

20121008-234037.jpg

20121008-234153.jpg

20121008-234203.jpg
Mummi kom inte lätt undan denna gång heller och vid kl.17 då ungarna ätit (sån show det också blivit…) fick hon ”lov” att gå hem. Som tur finns Pikku Kakkonen&Buu klubben!

”Hiiohoi” bara, som vi brukar säga… 😄

4 thoughts on “En helt vanlig hemmadag

    • Ja säg det… När mummi föreslog lite målande drog jag mig undan på sängen o sa att ”jo om du övervakar”. För det måste man göra med dessa två…:)

Kommentera

