Disktrasan här hej!

Om någon skulle undra varför jag har varit så ”tyst” är det för att jag har noll energi…Känner mig fortfarande som en ”urvriden disktrasa” och värre lär det bli. Idag 38+0 och jag önskar att babyn redan skulle uppenbara sig, fastän h*n skulle vara under 3kg. Ingen vill ju känna sig så här, inte när man redan har två små barn som undrar vad som hänt åt deras mamma.

Ser så trött ut, mår urk, fastän jag vilar på dagen och äter minimalt. Dagens matuppköp i Iso Omena tog 1,5 timme och jag måste sätta ner mig på en bänk några gånger för pulsen var så snabb. Nå nå….detta skede lär väl bara vara i max 2-3vkor till (kan inte på ngt sätt gå med på 42+) och sedan början en ”ny fas” med en ny slags trötthet.

Den värsta känslan just nu är, känslan av ”otillräcklighet” som jag bara inte kommer bort från, hur jag än försöker. Hade rådgivningsbesök precis och vi diskuterade detta med hälsovårdaren (en annan än den jag brukar normalt ha). Att ha 2 (snart 3) små barn under 3,5 år och vara höggravid är ganska känslomässigt. Jag försöker mitt bästa med att ge så mycket kärlek och famn åt alla mina små, men just nu känns det som om jag inte räcker till. Hoppas jag ändå gör det och att de inte blir jätte ”traumatiserade”…som tur har de också många andra människor runt dem som ger dem kärlek och uppmärksamhet.

Allt var bra med ”Ru”, huvet är fortfarande nere och h*n har fäst sig. Magmåttet har minskat med 1cm så vi närmar oss ”målet”.

 

Sån här disktrasa skulle jag kunna vara…

Kommentera

