Tystnaden som behövs ibland

Nu lever vi de sista veckorna av graviditeten (förhoppningsvis?). Imorgon räknas babyn ”fullgången” (37+0) och jag får föda på Storkboet. Mår lika urk som jag redan mått i många veckor, dvs. har jätte ont i magen redan tidigt på dagen och kan knappt äta något därmed är jag inte den ”piggaste pinglan” i byn…Så de dagar som barnen är hemma har jag inte nästan gjort annat än legat på soffan och min mamma har hjälpt till, tack för det! Känner mig usel som inte kan göra annat och hoppas på att babyn inom några veckor skulle vilja födas. Men som jag väldigt bra vet kan det gå över tiden, som med Leona. Hoppas inte +9 dagar…

Veckoslutet ensam och med bara ett barn var lite omtumlande men samtidigt lugnt. På lördagen fyllde min blogg 1år och på morgonen fick jag höra att min farmor, som varit dålig en längre tid, sovit bort. Kändes vemodigt, eftersom min mormor dog för 1,5 år sedan då jag väntade Leona. Men sådant är ju livet. ”De äldre ger plats åt de yngre”. Fina damer båda två och de har det bättre där de är nu.

Gick omkring på stan förrän jag skulle träffa min mamma och Leona och blev lite ledsen då någon spelade vacker klassisk musik utaför ”Tystnadens kapell” i Kampen…Men det kändes skönt att vara helt ensam en liten stund och smälta ner allting som händer i mitt liv just nu.

Känner att jag inte är så social, som jag brukar vara, just nu. Behöver mycket ensam tid och lugn runt mig så jag orkar. Är mycket känslig och trött. Hör ju till slutgraviditeten då man vet att något stort kommer att hända snart. Jag hoppas att allting går bra och vi får ett friskt barn i våra händer alldeles snart.

Hoppas ni andra mår bra! ? Hur mår Jessica, med samma beräknat datum som jag?

20120925-113555.jpg

4 thoughts on “Tystnaden som behövs ibland

  1. Ja, det låter som om vi nog har lite samma fiilisar på gång här! Känner SÅ igen mig i vad du skriver. Tungt och jobbigt, trött är man. Bläh. Men det positiva är väl att bebisarna faktiskt nu räknas som fullgångna (jag trodde att det var först i 38+0, men hellre så här!)! Kram på dig och kämpa på!

    • Kram på dig med och fast jag tidigare hoppats på en närmare 40+0 baby så måste jag medge att orket nu är slut och jag hoppas på 37-39+0 istället. Tanken av att det ännu skulle ta närmare 5 vkor gör mig helt gråtfärdig. Fattar inte hur jag skall klara av det då. Har så ont nu redan, måste säkert bara ligga i barnen badkar fyllt med kokhett vatten…Please please baby kom ut snart, jag e så färdig. O din med ja!

Kommentera

