Home alone

Denna kväll är speciell och har väntat på den i en månad säkert redan…Speciell för att jag är helt ensam hemma. Boysen for till landet för hela veckoslutet, på tumis, väldigt trevligt för dem också. Leona är övernatten hos mummi.

Jag har varit på en 2 timmars ”avslappningskurs för mammor” på Barnmorskeinstitutet. Först var det ”förlossningssång” dvs. avslappningsövningar för rösten inför förlossningen. Andra timmen gick ut på mera traditionella avslappningsövningar och förlossningsställningar och det var egentligen inget nytt för mig. Förlossningen kommer antagligen att vara supersnabb igen denna gång så kan inte riktigt förbereda mig på annat sätt än att komma i tid till sjukhuset. Barnmorskan som berättade om det var samma härliga finlandssvenska Inge-Maj Ekström som var i förlossningen precis efter att Elvin fötts. Kursen var kanske mera avsedd för förstföderskor men det var riktigt trevligt att få besöka sjukhuset igen eftersom det snart äntligen är dags. 

Ikväll skall jag bara njuta av tystnaden och göra som jag själv vill. Åt precis fajitas, snart bastu, sen en massa program som jag bandat på digiboxen, kanske lite mera god mat/snacks och sen en lång nattsömn förhoppningsvis…Imorgon blir det sovmorgon, morgonmål ostört (!) och lite häng på stan, lunch med mamma och min lilla tös som återvänder hem. På söndagen kommer mina prinsar hem! 

P.s. Om ngn vet ngn som vet ngn som kan donera jumppamattor/yogamattor åt Barnmorskeinstitutets avd. 5 dvs Storkboet, skulle de verkligen komma i behov! Inge-Maj berättade att de har grym brist på mattor för föderskor (ifall man behöver en sådan vid öppningsskedet) samt för deras förlossningsförberedelsekurser! Jumppabollar har de på avdelningen bara 3st. 

Kommentera

