Femtio frågor

Lider av lite bloggtorka så började fylla i dessa femtio frågor (så som många andra bloggare) på torsdagen och här är svaren äntligen . Ifall någon skulle vara intresserad (och orka läsa igenom listan)…

Femtio frågor

1. Vad heter du?
Jenni Janina Larres
2. Vad kallas du för?
Jennipenni, Penny, Bulan, Jen (uttalas ”amerikanskt”), Wilma Wadelma (av min pappa) eller JJ…
3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Vad som helst trevligt?
4. Vad gör du just nu?
Degar på soffan medan ungarna ser på Pikku Kakkonen och pappa bygger en Ikea byrå…
5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Vara ”ogravid” med en liten baby i famnen? Ligga på en solstol på en strand i något varmt land med familjen?
6. Vad har du på dig?
Gråa velour Yoga pants av Me&I och en urgammal ful t-skjorta.
7. Vad har du gjort idag?
Har kört barnen till dagis, tvättat byke, hängt upp byke, tömt diskmaskinen, kört till matbutiken, tagit en snabbrunda på Akseli loppiset, vilat 30min på soffan, kört efter barnen från dagis och ätit kinesisk take-away med familjen. Snart blir det bastu!
8. Vad var det roligaste med din dag?
Loppisrundan var rolig och fynden jag gjorde. Inget onödigt eller dyrt🙂
9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att jag inte vågade köra hem från Mankans den kortaste vägen (via Ring 2:an) utan var mesig och körde igenom Hagalund. Dessutom försökte jag igen parkera på en helt för trång p-plats och måste backa bort, vilket var svårt och fick mig onödigt nervös. Efter loppisrundan hade jag förskräckligt ont i magen och ryggen och hann bara vila 30min före jag skulle efter barnen (eget fel).
10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Barnen sover länge på morgonen, barnen äter sitt morgonmål (eller något) utan bråk och vi föräldrar får också äta i fred, utehäng & annat roligt med familjen, god lunch i fred, dagssömn för alla, kanske något program på kvällen eller sen bara god mat och inga större gräl! Aijo, en natt utan   att någon vaknar hör ju till perfekta dagen förstås…

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Mina ungar som ser på barnprogram
12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt
13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Overkligt, fake, inte min grej…
14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du?
Sommar
Varför?
Ljusa kvällar, möjligen varmt väder och semester!
15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc?
Och varför?
Har aldrig varit någon högtidsmänniska…Orkar inte riktigt med allt pyntande och stressande men säger jul för att då har mannen också lite ledigt och för matens skull? Julen har blivit viktigare efter att jag själv fick barn.
16. Beskriv den perfekta outfiten?
Något som döljer problemområden och framhäver det som är snyggt! Just nu kanske sköna leggins och någon oversize t-skjorta?
17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Öööööh…Pastellfärger?
18. På tal om mode, din favoritbutik?
Alla billiga spanska, svenska och danska modekedjor…annat har man inte riktigt råd med?
19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Tycker om denna randiga Gina Tricot tunika som jag fyndade på loppis för 3€. Hoppas den ser lika bra ut nästa sommar utan mage…Älskar de röda mammalegginsen av Po.p också!

20.Favoritplagg som du haft på dig hittills i ditt liv?
Alla passande skinnyjeans & leggins som jag hittat i bra storlek, sådana som döljer rak midja & ”lovehandles” men framhäver smala ben.
21. Frågan fattas…
22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Ingen skillnad. Finlandssvensk har jag haft senaste 8 åren och han duger riktigt bra!
23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Snygga armar!
24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Friat på min födelsedag men en massa romantiska greijer före det…:)
25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Kommer inte ihåg nu men kanske fixat ngt romantiskt som middag
26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år i morgon.
En shoppingresa med gubben på tumis till NY!!! Där skulle sen ingå en massa shopping, härliga middagar, sovmorgnar, partykvällar och egen tid…Aaaaaah!
27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Onödigt krimskrams…kommer inte på något specifikt just nu. Har nog inte fått sådana presenter på länge, som tur!<
28. Cola eller fanta?
Cokis zero!
29. Choklad eller sur/salt godis?
Just nu sockerfri Brunbergs choko men snart kanske lite mera godis och då skall det nog vara salmiakki!!
30. Sallad eller McDonalds?
Vanligen sallad med som gravid McDonalds!!
31. Myskväll eller utekväll?
Myskväll nuförtiden men gärna mera utekvällar i framtiden!
32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Kärlek…
33. Pengar eller kärlek?
Kärlek!
34. Tåg/buss eller bil?
Bil för praktiska skäl nuförtiden men buss går annors bra!
35. Bloggen, instagram eller twitter?
Bloggen.
36. Tv eller dator?
Dator men älskar att se på tv också.
37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Har inte sett någondera tyvärr…
38. Roligaste fyllehistoria?
Länge sen jag hade någon rolig historia att berätta…Men de bästa historierna har väl hänt på jatkona och på diverse ”skidresor” man gjort. Kanske en rolig historia var när jag köpte en ”pilkhaalare” av en äkta lappländare på Ylläs för 50mk för att jag tyckte den var snygg.
39. Pinsammaste fyllehistoria?
Nästan alla historier är pinsamma, därför kommer jag inte ihåg dem mera…:)
40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Joakim. Alla mina girls.
41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Att något hemskt skall hända åt mina barn eller min man. Just nu funderar jag mycket också på kommande förlossningen och hoppas att allt går bra.
43. Dra ett skämt?
”Kaks mummoo meni mustikkaan, mut toinen ei mahtunut”.
44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Hmmm…tycker gymnasietiden var lite flummig, eftersom jag bytte från svensk skola till finskt aftongymnasie och kände ingen där. Det blev ganska abstrakt och ”tappade kontakten” med många kaverin för en stund, men fick ju nya. Jobbade och motivationen var ganska low, men blev student till slut efter många om och men. Finaste minnet var kanske ”penkkarna”, om man nu kan säga att man minns något från den dagen (typ 14år sedan?)…
45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Jag flyttade hemifrån som 19-åring…Gymnasietiden var som sagt lite flummig pga många ändringar så kanske den ”nya friheten” var det mest roliga som hände mig. Och sen mitt (Nordjobb) sommarjobb i Norge -99…
46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Studerat flitigare och åkt på utbyte någonstans.
47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Kanske att bo en längre tid (över 6mån) utomlands, men det är nog kanske inte så bekvämt och lyxigt med 3 små barn.
48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Har en ganska lång to-do-lista förrän babyn föds, men räknar med att inte hinna göra alla saker på listan. Viktigaste för mig är att vila, tvätta och ordna babyns kläder i nya byrån och packa sjukhusväskan.
49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Just nu är mina favoritserier Solsidan och Dexter, men orkar inta länka något.
50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
Tycker om att hänga upp byke på ett visst sätt (terapeutiskt), äter smältost direkt från ”burken” och har alla tänkbara ”förmånskort”.

7 thoughts on “Femtio frågor

Kommentera

