Höst fynd

Drog en sväng via Omppu och Nella&Nuttu idag före jag skulle till rådgivningen. Fyndade lite grejs till hösten.

20120905-145407.jpgSkarf åt mig (Prisma), Pipo åt Elvin (Lindex) och tunn hjälmmössa av ylle åt Leona eller Elvin (Lindex).

20120905-143551.jpgLångärmade blusar åt Elvin, några minibodyn i 50cm åt Ru, mössor åt Ru, skor åt Leona och jeans & leggins åt Leona (Nella&Nuttu)

20120905-143901.jpgSen hittade jag faktiskt några grejs jag letat efter. En varm overall/bilpåse åt babyn och en fodrad ”kurahaalare” åt Leona. Dessa för en jätte billig peng dessutom…

Sen efter att babyn fötts kan jag äntligen ”utesluta” en sorts små kläder i vår familj. Skall försöka få alla för små flick-/pojkkläder så snabbt som möjligt till salu på N&N och så blir det lite mera plats igen.

Det här med att ha snart 3 barn som alla är födda olika årstider och av båda könen är inte alltid så lätt. Som tur hann jag sälja bort en massa saker redan så nu har jag försökt köpa bara det som fattas och bara 50-62cm inte större än det. Det finns ju så mkt fint och billigt till salu second hand.

6 thoughts on “Höst fynd

    • Hahhah, vad bra!!! Har sett såna för 15-25€ på fb o tyckte att det var lite väl mycket för den här sista babyn…Men ditt pris var helt lämpligt. Vet inte ifall jag behöver den men om det blir svinkallt så räcker väl bara den här istf tunnare o en massa dit innuti!!

  1. Helt super fina fynd! Man blir ju så glad av att hitta sådana fina grejs för en så liten slant. Måst nog ta ännu denhär veckan en ny nella och nuttu runda🙂

    • Nu börjar alla fynd så ”väntade på att bli fyndade vara funna” dvs. toppapåsen, farkkun åt Leona o finare vinterskor åt henne. Så nu kan man lite varva ner igen. Men inte kan jag bara ligga hemma hela dagen, så passar på att göra ngt kiva den tiden som jag mår bäst dvs fm. Sen på em hinner man vila lite…

  2. Loppis är nog super, du fyndar alltid!! Skulle själv gärna också gå men har tyvärr inte den lyxen att kunna njuta av 3 barnfria dagar i veckan. Överhuvudtaget att gå ensam på stan eller i butiker är ganska sällsynt.
    Min barnfria tid denna vecka har hittills varit 2 timmar som jag använde till att sitta på en föreläsning på uni..
    Men kanske om något/några år kan man njuta av en delvis barnfri lyx, beroende när och var man får dagisplats/er…
    Du har nog varit SÅ LYCKLIGT LOTTAD som GENAST fått plats åt dina barn på det dagiset och gruppen du ville!!

    Häls
    En väääldigt poikki studerande hemmamamma för 2 under 3

    • Jo det känns nog verkligen som lyx, men snart tar ju det ”lyxen slut” iaf blir det lite svårare, speciellt sen om det blir snitt o keikkor. Orkar jus nog tyvärr bara med ett 1-2t program per dag o sen måst jag alltid hinna vila en stund då magen tynger och värker. Du kan hämta min gudson hit ngn dag o fara fast bara med Fanny, hon sku säkert trivas i lekhagen så hinner du kolla bättre. Om du hämtar D då han sover??

      O hej hur blev det nu med F:s klubb eller/och parken? Där sku du ju ha några timmar tid med bara ena ungen? Hade du inte ansökt om klubbplats eller kommer jag fel ihåg?

      Kom lite tidigare hit på må om ni vill? Det här med dagis gick nog jätte smidigt här i Esbo, men jag e säker på att det inte skulle ha varit alls samma grej i Hfors där köerna är helt enorma o dagisen ofta mkt större. Vårt dagis e nog helt megakiva, bra grupper, bra personal o allt funkar jätte bra. Kanske jag sku våga påstå att e här med svenskt dagis funkar bättre här än i Hfors? Sen vet jag inte om Vanda där det ju finns mindre svenskspråkiga. Men ni fick ju nog en plats…

      Voimia, voimia sinnekin o ring när som helst. Ska vi hämta ngt på söndagen?

Kommentera

